lördag 3 december 2011

Dödsfall

Min bror har nu gått bort, efter en längre tids sjukdom,
så jag kommer att ta ett uppehåll med min blogg.
Sjukdomen, ALS som han hade, gör att man praktiskt taget är fångad i sin egen kropp
alla muskler upphör att fungera, men hjärnan fungerar precis normalt.
Han kunde sålledes inte röra sin kropp, och hade tappat talförmågan,
Det sista som upphör att fungera är lungorna.
jag kan bara hoppas på att han tog emot Jesus i sitt hjärta, innan han gick bort.
Han somnade in stilla o.lugnt. Frid över hans minne.
- stöd ALS forskningen -
Guds välsignelser - Levi

2 kommentarer:

Jan Samuel sa...

Vi skal be for deg og din familie.
Hilser med Salme 121.
Ps 121

Hjälpen finns hos Herren
1 En vallfärdssång.
Jag lyfter mina ögon upp till bergen.
Varifrån skall min hjälp komma?
2 Min hjälp kommer från HERREN, som har gjort himmel och jord.
3 Inte skall han låta din fot vackla, inte slumrar han som bevarar dig.
4 Nej, han som bevarar Israel, han slumrar inte, han sover inte.
5 HERREN bevarar dig, HERREN är ditt skydd
på din högra sida.
6 Solen skall inte skada dig om dagen,
och inte månen om natten.
7 HERREN skall bevara dig från allt ont,
han skall bevara din själ.
8 HERREN skall bevara din utgång och din ingång
från nu och till evig tid.

Hilsen Jan Samuel.

Marguerite sa...

Det var tråkigt med din bror,Levi,,,men vi får hoppas att ni möts hemma hos Jesus!!!...Fridshälsningar och Kram från Marguerite!!!